دانلود رایگان بررسی قطار مترو و سیستم و تجهیزات آن

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


بخشی از متن دانلود رایگان بررسی قطار مترو و سیستم و تجهیزات آن :

دانلود رایگان بررسی قطار مترو و سیستم و تجهیزات آن



فرمت فایل: ورد – Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات:83




مقدمه:


در مجموعه مترو تهران و کرج از 4 گونه از قطارهای برقی استفاده می شود که شامل قطارهای خط 5- خط2- شامل قطارهای AC,DC و قطارهای خط 1 نیز که شامل قطارهای AC,DC است میشود قطارهای AC مشترک در خطوط 1و2 از یک نوع می باشد و همچنین قطارهای DC در دو خط نیز با تفاوت اندکی با یکدیگر یکسان است ولی قطارهای خط 5 دارای شکل حرکتی و نوع دیگری می باشد هم از لحاظ ساختمان و هم از نظر نوع کشش آن قطارهای خط 5 بنا به نیاز دارای دو واگن یکی کشنده master در سمت حرکت به سمت جلوی (حرکت Forward) و یکی هل دهنده slave در انتهای قطار می باشد یعنی در حین حرکت فقط دو واگن از قطار فعال می باشد و بقیه واگن ها به صورت تریلر Trailer می باشد. قطارهای AC مشترک مورد استفاده در خطوط 1و2 دارای ساختار مشابه یکدیگر بوده و فرق اساسی آنها در استفاده از جریان و ولتاژ AC در مقابل قطارهای dc که ولتاژ و جریان مصرفی آنها DC است. تفاوت کوچک میان قطارهایDC خط 1 نسبت به خط2 در واگن های Trailer است در واقع قطارهای خط 2 دو واگن از این قطارها به صورت تریلر است در حالیکه در قطارهای DC خط 1 این طور نمی باشد.




قطارهای AC مشترک مورد استفاده در خطوط 1و2 دارای ساختار مشابه یکدیگر بوده و فرق اساسی آنها در استفاده از جریان و ولتاژ AC در مقابل قطارهای dc که ولتاژ و جریان مصرفی آنها DC است.




تفاوت کوچک میان قطارهایDC خط 1 نسبت به خط2 در واگن های Trailer در واحد قطارهای خط 2 دو واگن از این قطارها به صورت تریلر است در حالیکه در قطارهای DC خط 1 این طور نمی باشد.




تجهیزات نصب شده بر روی پانل جلوی اپراتور :


مانومتر هوا

این نمایشگر جهت نمایش فشار هوای لوله اصلی قطار و همچنین فشار سیلندر ترمز در هنگام

ترمز‌گیری برای اپراتور می‌باشد. این مانومتر دارای دور رنج‌بندی سیاه و قرمز رنگ كه دارای دو

عقربه به همین رنگها نیز می‌باشد.




نمایشگر فشار هوا

قرمز : فشار هوای لوله اصلی

مشكی : فشار هوای سیلندر ترمز واگن محلی






دستگیره ترمزی

دستگیره ترمزی یكی از اجزاء سیستم كنترل ترمز در كابین اپراتور می‌باشد.تجهیزات كنترل ترمز

توسط اپراتور به دو نوع است، یك نوع برای كابین اپراتور در واگن MC و TC و دیگری برای پانل

ایستاده د ر واگن MS ، اپراتور برای تنظیم سرعت قطار و كنترل بر حالت ترمز‌گیری، دستگیره

ترمزی در گامهای مختلف قرار می‌دهد.


شاسی شروع سربالایی : Hill start

در شرایط ویژه مثلاً وقتی قطار در سربالایی یا شیب زیاد پارك شود، مدار شروع سربالایی

Hill start circuit برای محافظت قطار از سُرخوردن قبل از حركت تعبیه شده است .

سوئیچ ریست : Reset

سوئیچ RESET فقط در مورد خطاهای اضافه بار مدار اصلی و بی‌برقی مدار اصلی كاربرد دارد،

برای غلبه بر این خطاها از سوئیچ RESET استفاده می شود .


بوش باتن ترمز اضطراری : Emergency break

راهبران از این بوش‌ باتن در مواقع اضطراری جهت نگه داشتن سریع قطار استفاده می‌كنند .


صفحه كلید عملكرد دربها :

این صفحه كلید از سه قسمت “Door selecting” كلید سلكتوری انتخاب عملكرد دربها و

كلیدهای فشاری open و close دربهای سمت راست و دربها سمت چپ تشكیل گردیده است،

اپراتور با توجه به استفاده از درهای ‘‘یا تست’’ كلید انتخاب عملكرد دربها را در موقعیت R یا L یا

L/R قرار می‌دهد و یا برای اینكه دربها قابلیت بازشدن را نداشته باشنددر وضعیت صفر قرارمی‌دهد.





مارش تعیین جهت حركت قطار “BW/FW”

اپراتور با قراردادن مارش در هر یك از حالات FW یا BW می‌توان قطار را به سمت جلو یا عقب

هدایت كند .




درام حركت FW/BW




صفحه TDU “Text Display Unit”

این كلید نشان‌دهنده یك واسطه نوشتاری بین اپراتور و سیستم ATP می باشد



لینک کمکی